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古家野雄紀 Yuuki KOYANO

Art Space 金魚空間(台北)代理藝術家 :  

古家野 雄紀  Yuuki KOYANO  こやの ゆうき

b. 1993年 日本愛知縣知多郡

追求將琳派等古典繪畫中可見的傳統圖騰或graffiti、少女等現代圖形,用鮮明的顏色,明亮而滑稽地描繪出新興日本畫。於伊勢丹新宿總店從2014年起,每年新年所舉辦約70名年輕藝術家聯展「藝術的力量」中,獲得來賓人氣投票四年連續第一,是日本首屈一指的人氣年輕畫家。與企業合作的產品也很受歡迎。2016年起,日本的代表伴手禮之一「鳩サブレー(鴿子餅)」採用古家野老師所繪的生肖動物圖騰,發行年節限量商品「生肖罐」很受歡迎。作品中著重的題目是「生」。像是,由胎兒螺旋式的出生方式,捕捉為「生命根源之形」,利用螺旋構成畫面,與人物構築描繪成「螺旋群像圖系列」。於作品背景中所見的圖案或人物意味著無數的生命、細胞。關於色彩,則賦予赤色為血液,青色為靜脈等之意。又赤、青、綠、金之四色為古來「曼荼羅」之基本色,由此涵蓋著「輪迴轉生」、「人之生死」之意。

琳派など日本の古典絵画にみられる伝統的モチーフやグラフィティや少女等現代のモチーフを、鮮やかな色で明るく楽しくユーモラスに描く新しい日本画を追求している。伊勢丹新宿本店が2014年から毎年正月に開催してる約70名の若手作家のグループ展「アートのチカラ」にて、お客さま人気投票4年連続1位を獲得した日本屈指の人気若手画家。企業とのコラボ商品も人気である。2016年からは、日本を代表するお菓子の一つである「鳩サブレー」が「古家野雄紀作の干支の絵」を用いた、年末年始限定販売の「干支缶」を製品化し、人気を集めている。作品中で重きを置いているテーマは「生(せい)」である。例えば、胎児が螺旋状に生まれて来る事から、螺旋を「命の根源の形」と捉え、画面構成に螺旋を生かし、人物を構成した「螺旋群像図シリーズ」を描いている。作品中、背景に見られる模様や人物は、無数の生命、細胞を意味する。色彩に関し、赤には血液、青には静脈等の意を込めている。また、赤、青、緑、金の4色は古来から「曼荼羅」の基本色で有る事から「輪廻転生」「人の生から死」の意を込めている。

Inspired by the Rinpa School, Koyano reanimates the classical Japanese art movement through his portrayals of human figures and vivid palette, creating a neo-classic Japanese style that comically converges traditional and contemporary aesthetics. For four consecutive years from 2014 to 2017, Koyano has been awarded the “Most Popular Artist” title at the Power of Art exhibition, an annual show of more than seventy young artists hosted at Isetan Shinjuku every year. 
The artist has also garnered commercial success starting in 2016, as businesses began to collaborate with him on product design. The most notable case being Hato Sabure, the iconic souvenir of dove-shaped cookies from Kamakura, where his works have been depicted on the limited edition of New Year Zodiac Animal Design Steel Box.
The cyclicality of life is a persistent theme in Koyano’s compositions, in which the chronicles of life are visually detailed through a spiral pattern that grows organically outward from a central origin, symbolizing the repeated transformation of living experiences throughout the passage of time. The distinctive figures represent the diversity of life forms, comprised of countless elements, that cohesively exist to construct a seemingly complicated yet harmonic ecosystem. The palette mainly consists of the four fundamental colors of the Mandala: red, blue, green, and yellow, each signifying a basic component of living organisms, to further illustrate the concept of life cyclicity.

 

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